Fraai Projecten sluit jubileumjaar af met nieuwe huisstijl

Doorgaan, doorpakken, door, door, door…en altijd maar vooruitgaan, de blik naar voren gericht, toekomst gericht, altijd op weg naar beter, mooier, naar iets nieuws. Niet blijven hangen in het verleden maar juist kijken naar wat nog moet komen.

Herkenbaar? Denk het wel, dat is hoe onze prachtige evenementenbranche in elkaar zit. Altijd met de kop in de wind, de blik naar voren gericht en niet te veel terugkijken, dat wordt als stilstand ervaren. Maar is dat wel zo?

Af en toe is het juist goed om even pas op de plaats te maken, even rustmomentje te pakken. Zeker na zo’n jaar als 2022, het jaar van de herstart na twee jaar Corona stilstand. Hals-over-kop gingen we in maart weer van start en we zijn blijven rennen tot aan het eind van het jaar. Komend jaar zal het niet veel anders zijn schat ik zo in.

Rondom ons 15-jarig jubileum evenement van afgelopen maart hebben wij dat moment genomen en teruggekeken op 15 jaar Fraai Projecten. Wat kunnen we leren van het verleden en wat brengt ons dat dan in de toekomst? Heel veel leermomenten zijn intern gericht en vooral operationeel, maar dat kennen we allemaal en daar heeft iedereen last van. “Zo zit de branche nu eenmaal in elkaar”, zeggen we dan om het goed te praten.

Een ander belangrijk punt van aandacht was onze huisstijl, de uitstraling van het bedrijf. Hoe kom je over? Sluit dat aan bij je product en bij wie je bent? Organisatorisch is er de afgelopen jaren veel gebeurd. Na het vertrek van medeoprichter Koen van Berlo is de focus binnen Fraai Projecten weer veel meer op evenementen gericht. Andere focus, andere dynamiek. Dus ook een andere huisstijl, maar wel doorpakken op iets wat al jaren goed en herkenbaar was.

Doorpakken dus. En in ons geval ook doorbreken! Waar de cirkel in het logo staat voor oneindig, sterk en tijdloos, gaan we er nu doorheen breken. Over grenzen heen kijken, doorbreken van denkkaders, het net even van de andere kant bekijken. Dat is waar Fraai Projecten voor staat en dat hebben we nu ook in ons nieuwe logo zichtbaar gemaakt.

Met veel trots presenteren wij dan ook onze nieuwe zichtbare identiteit; Creatief en Uniek, dat is wat Team Fraai is. Het zwart is vervangen door donkerblauw, het wit door heel licht grijs en fraai team is Team Fraai geworden. Het verschil zit ‘m in de details. Daarvoor moet je bestaande kaders juist doorbreken en dát is nu net waar het om gaat en waar het verschil gemaakt wordt. Typisch Fraai!

Op naar een dynamisch 2023. Wij zijn er in ieder geval klaar voor. Kom maar door!